Śniadanie & Gablota Łódź nad Ukrytą Rzeką!

Pewnego dnia Maciek Jasiński, reprezentujący wrocławski oddział Śniadanie & Gablota, zatrzymał się w Łodzi. Poszliśmy to tu, to tam – chciałem rozpalić w nim miłość do mojego rodzinnego miasta. Pokazałem fabrykanckie wille, kamienice, podwórka, kawiarnie i restauracje. Gdy na Księżym Młynie kończyliśmy ekscytującą wycieczkę po łódzkich zakamarkach dodał – ale super ta Łódź! Szkoda tylko, że nie macie rzeki, tak jak my we Wrocławiu! I to wcale nie jest tak, że poszczególne miasta rywalizują między sobą podczas organizowania śniadań, albo rozdajemy sobie dodatkowe punkty za to kto ma rzekę w mieście. Jesteśmy przecież jedną wielką kochającą się rodziną i nie chodzi o udowadnianie sobie czegokolwiek…

Więcej niż jedna rzeka? Łódź!

Jak donosi Baedeker łódzki, którego uwielbiam i wszystkim polecam, obecnie w granicach administracyjnych Łodzi jest aż 18 „rzek!” Niestety zgodnie z oficjalną klasyfikacją tylko dwie z nich są prawdziwymi rzekami, a mowa tutaj o odcinkach Bzury i Neru. Oprócz nich w granicach administracyjnych miasta leniwie sączą się jeszcze Sokołówka, Wrząca, Brzoza, Aniołówka, Zimna Woda, Łagiewniczanka (zwana też Brzozą II), Miazga, Gadka, Jasień, Olechówka, Augustówka, Karolewka, Łódka, Bałutka, Jasieniec i Dobrzynka. Łącznie to aż 126 km wodnej żyły tętniącego miasta! Najdłuższa z nich to liczący 22,5 km Ner. Ponadto w rejestrach służb miejskich odnotowano 11 bezimiennych cieków wodnych, które dokładają kolejne 26 km sieci wodnej.

Majowy podwieczorek w restauracji Ukryte Rzeki (fot. B. Pietrzak, E. Tkachenko)

Źródło, inspiracja, początek

Cechą charakterystyczną wspomnianych cieków jest to, że szczególnie w centrum miasta, przebiegają one w podziemnych kanałach nadając im magicznego charakteru. Właśnie z tych niezwykłych historii swoje źródło zaczerpnęła restauracja Ukryte Rzeki. Jest to stosunkowo młode miejsce na gastronomicznej mapie Łodzi, bo powstało pod koniec 2021 roku, ale już zdobyło uznanie i sympatię wśród Łodzian. Więc czy może być coś lepszego niż Śniadanie & Gablota nad Ukrytymi Rzekami w Łodzi?

Testujemy! (fot. B. Pietrzak)

Nie serwujemy śniadań, ale dla Was zrobimy wyjątek

Nie od razu zdecydowaliśmy się na współpracę z Ukrytymi Rzekami. Przede wszystkim dlatego, że restauracja nie serwuje śniadań… Standardowa karta menu zaczyna się od lunchów, a sama restauracja zaczyna ożywać każdego dnia od godziny 12:00. Z pewnością dla niektórych naszych Śniadaniohollyków, tych którzy mają problemy z wczesnym wstawaniem, byłby to niebywały atut, ale nazwa Śniadanie & Gablota zobowiązuje do poświęceń! Manager Ukrytych Rzek – Adam Kopczyński, doskonale wiedział jak nas przekonać do współpracy mówiąc wprost – my nie serwujemy śniadań, ale potrafimy je robić, a dla Was zrobimy coś wyjątkowego! Czy siedząc tamtego wieczoru przy stoliku z Adamem i spoglądając pierwszy raz na menu z napisem „UKRYTE RZEKI” pomyśleliśmy o Maćku i jego „szkoda, że w Łodzi nie macie rzeki”?

Adam Kopczyński, manager restauracji Ukryte Rzeki (fot. B. Pietrzak)

Otóż wcale o tym nie pomyśleliśmy, dlatego zapraszamy nad rzekę!

Pierwsze spotkanie w nowej lokalizacji odbędzie się już 26 czerwca o godz. 10:00. W stosunku do poprzednich sezonów Śniadanie & Gablota w Ukrytych Rzekach czeka na Was kilka nowości i udogodnień. Przede wszystkim – lokalizacja przy ul. Piotrkowskiej 295A (teren Ogrodów Geyera) daje nam szansę na zaproszenie jeszcze większej ilości Śniadaniohollyków bez obawy na brak miejsc parkingowych. Wszyscy się zmieścimy! Kolejną zmianą jest sama forma śniadania. „All you can eat!” to formuła, w której płacisz raz (40 PLN), otrzymujesz opaskę, a wraz z nią dostęp do Śniadaniowej Strefy wewnątrz restauracji – bez trudu ją zlokalizujecie. Tam czekają na Was pyszności przygotowane przez Szefa Kuchni (na ciepło, na zimno i na słodko) oraz napoje do wyboru. Z opaską swobodnie możecie wejść po dolewkę kawy, czy na kolejną herbatę, więc spokojnie możecie zjeść śniadanie przy stoliku, a z drugą kawą ruszyć na parking, żeby pogadać ze znajomymi. Strefa Śniadaniowa będzie dostępna od 10:00 do 12:30. Po tym czasie Ukryte Rzeki rozpoczynają swoją regularną pracę, ale oczywiście nie wyganiają nas! W restauracji możecie zostać ile chcecie, ale jeśli planujecie zjeść lunch lub obiad, a nawet posiedzieć do kolacji, to z uwagi na popularność restauracji sugerujemy zarezerwować wcześniej stolik pod numerem 507 508 399. Rezerwacje będą przyjmowane wyłącznie na godz. po 12:30.

Tak oto wygląda historia ŚnG Łódź nad ukrytą rzeką. W maju przeprowadziliśmy udane podwieczorkowe testy i miejsce spisało się doskonale! Dziękujemy wszystkim za obecność na Pre-Season Test, a w szczególności Łódzkie Amcary, MotoSport Parts, Route 666 oraz D3TAILER i do zobaczenia na łódzkim śniadaniu już w najbliższą niedzielę!