Co to był za rok!

2022 rok był dla nas prawdziwym rollercoasterem wrażeń! Świętowanie 5-tych urodzin ŚnG, start bloga, bardzo udany sezon regularnych spotkań, genialne wyjazdy do Le Mans, Berlina, na Maltę, czy do Czech, a także pierwsze w historii ŚnG Classic. W tym materiale zabierzemy Was w krótką podróż w czasie, żeby przypomnieć sobie najważniejsze momenty minionego roku!

5 lat ŚnG

W 2022 roku Śniadanie & Gablota obchodziło swoje 5-te urodziny. Ten ważny dla nas moment celebrowaliśmy hucznie praktycznie przez cały rok. Zaczęliśmy już w styczniu na pierwszym zimowym ŚnG w Warszawie, gdzie Bart przywitał cały zespół pięknym tortem. Ta miła niespodzianka okazała się być zapowiedzią najlepszego roku w historii naszej działalności.

Miesiące mijały, a my świętowaliśmy dalej. Chcieliśmy delektować się tym jubileuszowym sezonem i nacieszyć w pełni każdym wydarzeniem i każdym wyjazdem, które tworzyliśmy z Wami w tym roku, a przede wszystkim docenić tą niesamowitą społeczność, którą przez 5 lat udało nam się zbudować. Zorganizowaliśmy dla Was w tym roku 23 eventy, na których zjedliśmy wspólnie masę pysznych śniadań. Wisienką na torcie był kończący sezon wyjazd na Maltę, gdzie jako prezent na 5-te urodziny postawiliśmy flagi ŚnG na wyspie pod palmami.

ŚnG on the road

2022 rok upłynął nam pod znakiem zagranicznych wypraw. Każda była na swój sposób wyjątkowa, ale zacznijmy od tej najbardziej spektakularnej – Le Mans Classic. Dzięki naszym partnerom z Team Bołtowicz mogliśmy spełnić nasze marzenie i doświadczyć historii wyścigu Le Mans na własnej skórze, a nawet nocować w legendarnym Hotelu de France. Ilość emocji jaką generuje w człowieku LMC zwala z nóg, co postaraliśmy się ująć słowami w naszej relacji.

Wiosną wybraliśmy się do Czech na mały roadtrip naszymi śniadaniowymi Škodami, aby uczcić 125-lecie historii marki. Pojeździliśmy urokliwymi drogami Dolnego Śląska i Bohemii, odwiedziliśmy prywatną kolekcję Rheincars, wpadliśmy do Narodowego Muzeum Techniki w Pradze, a wycieczkę skończyliśmy wizytą w Muzeum Škody w Mladá Boleslav. Relację z tej podróży znajdziecie tutaj.

W sierpniu ponownie odwiedziliśmy Berlin, gdzie już po raz trzeci zorganizowaliśmy Śniadanie & Gablotę, ale tym razem w nowym miejscu! Ugościli nas nasi przyjaciele z Espresso GT w niezwykle klimatycznym Craftwerk Berlin. I musimy przyznać, że atmosfera jaka panowała na wydarzeniu i ludzie, których poznaliśmy utwierdziły nas w przekonaniu, że zmiana była strzałem w dziesiątkę! Zobaczcie galerię z Berlina tutaj.

Sezon zakończyliśmy niesamowitą wyprawą na Maltę do naszych przyjaciół ze społeczności Rotta. Przeżyliśmy niezapomniany roadtrip po malowniczych drogach wyspy, odwiedziliśmy kilka prywatnych kolekcji, przepłynęliśmy się jachtem, a na koniec zrobiliśmy pierwsze w historii ŚnG pod palmami. Zajrzyjcie do naszej relacji z tej wyprawy.

ŚnG Classic

2022 rok to także narodziny cyklu ŚnG Classic. Razem z ekipą Youngtimer Warsaw zaprosiliśmy Was do Pałacu Zegrzyńskiego na nasze pierwsze wydarzenie poświęcone klasycznej motoryzacji. Idea spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, a teren wokół Pałacu zapełnił się licznymi klasykami i youngtimerami. Galerię z tego wydarzenia znajdziecie tutaj, a do klasycznej formuły na pewno wrócimy w przyszłym roku!

Wernix

W 2022 roku wystartowaliśmy z ideą Wernixu. Poprzez małe wernisaże chcemy wspierać młodych i zdolnych artystów i dać im przestrzeń do zaprezentowania swoich talentów. Podczas Śniadań w Łodzi, Berlinie i Krakowie swoje obrazy pokazały nam Justyna Mirowska – mirovvska i Marta Matuszczyk-Romańska – Martha No1. W nadchodzącym roku na pewno zorganizujemy dla Was kolejne wernixy!

ŚnG Blog

W lutym zaprezentowaliśmy Wam naszą nową stronę internetową i wystartowaliśmy z blogiem! Wojtek, Sławek, Rafał, Maciek i Szymon dostarczyli dla Was 55 artykułów, z którymi koniecznie zapoznajcie się, jeśli jeszcze ich nie czytaliście. Zabieramy Was w nich m.in. na Nurburgring, do Japonii, na Polski Konkurs Elegancji, czy do Kazimierza Dolnego. Opowiadamy Wam też o historii silnika Wankla, o legendarnej Grupie C, czy historycznych polskich eskapadach dookoła świata. Wreszcie dzielimy się wrażeniami z jazdy Lamborghini Gallardo, Clio V6, czy Alpine A110S. Niedawno ruszyliśmy również z cyklem wywiadów. A już w styczniu kolejne materiały!

A co w 2023?

To był bez wątpienia wspaniały rok, prawdopodobnie najlepszy w naszej historii, ale nie zamierzamy się zatrzymywać! W 2023 chcemy podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Już teraz planujemy dla Was kolejne zagraniczne podróże i wydarzenia, z pewnością wrócimy do Berlina, chcemy też rozszerzyć nasz zasięg o kolejną europejską stolicę. Spodziewajcie się także kolejnych ŚnG Classic i Wernixów. Zdradzimy Wam też, że pracujemy nad własnym merchem, który chcemy przygotować dla Was na nadchodzący sezon. Jesteśmy przekonani, że rok 2023 będzie jeszcze piękniejszy niż obecny!

Z tego miejsca gorąco dziękujemy Wam wszystkim za to, że od 5 lat jesteście z nami i nieustannie nas wspieracie i motywujecie do działania. Jesteśmy dumni, że mamy taką społeczność! Dziękujemy także naszym genialnym partnerom, którzy umożliwiają nam spełnianie kolejnych marzeń. Dziękujemy wszystkim fotografom za ich nieocenioną pracę. To był piękny rok, dziękujemy Wam i życzymy Wam wszystkiego dobrego w 2023 roku. Do zobaczenia!

Zdjęcia: Maciek Jasiński, Wojtek Szoka, Podi, Michał Bolzega, Bartosz Pietrzak, Darek Kurkowiak, Eugene Tkachenko, Autophotomotive, Rafał Pilch, Romek Rudnicki, Paweł Kędzia